ثبت‌نام الکترونیکی دانشجویان مقطع دکتری وارشدناپیوسته ورودی ۹۷

راهنمای ثبت نام اینترنتی  مقطع دکتری و ارشد ناپیوسته  97

در طول روند ثبت نام و تکمیل فرم های مختلف از کلید Back مرورگر استفاده نکنید و در صورت نیاز از کلید بازگشت به مرحله قبل موجود در هر صفحه استفاده شود.
 • چون اطلاع رسانی مراحل ثبت نام از طریق پیام کوتاه انجام خواهد شد ، در صورتیکه شماره تلفن همراه شما تغییر کرده است حتما در قسمت تکمیل فرم های ثبت نام، آن را اصلاح کنید.
 • روند کلی ثبت نام اینترنتی به شرح زیر می باشد :
۱( ورود به آدرسhttp://217.218.251.131/loginb.aspx  بخش  ثبت نام دانشجویان جدید الورود را انتخاب نمایید.
۲
( تکمیل فرم های الکترونیکی  ثبت نام شامل :
    - فرم اصلاح مشخصات فردی
    - فرم اطلاعات خانوادگی و شغلی
    - فرم اطلاعات سوابق تحصیلی
    - فرم مرکز مشاوره و راهنمایی دانشجویی
    - فرم تایید تعهدات ثبت نام
     - ارسال مدارکی که از قبل  اسکن نموده اید شامل موارد زیر  :
۳
( ارسال فایل تصویر پرسنلی ۴*۳ با فرمت jpg و حداکثر 100 کیلو بایت
۴
( ارسال فایل تصویر کلیه صفحات شناسنامه ، کارت ملی (پشت و روی کارت ) با فرمت jpgحداکثر 600 کیلو بایت
5
( ارسال فایل مربوط به آخرین مدرک تحصیلی با فرمت jpgو حداکثر 600 کیلو بایت
  - پذیرفته شدگان مقطع دکترای تخصصی: ارسال فایل اسکن شده مدرک مقطع کارشناسی ارشد و یا گواهی معتبر فراغت از تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد با قید تاریخ ومعدل فارغ التحصیلی

6 ( ارسال فایل مربوط به وضعیت نظام وظیفه برای پذیرفته شدگان پسر با فرمت jpg وحداکثر 600 کیلو بایت : در این قسمت با مشخص کردن وضعیت نظام وظیفه (پایان خدمت ، معافیت ، مشمول و ...) ضمن تکمیل اطلاعات خواسته شده باید فایل اسکن شده یکی از مدارک زیر را ارسال کنید.
    - کارت پایان خدمت یا کارت معافیت دایم (رو و پشت کارت)
    - گواهی موافقت با ادامه تحصیل برای نیروهای مسلح از یگان مربوطه
    - گواهی موافقت با تحصیل برای مشمولان متعهد خدمت در وزارتخانه‌ها و سازمان ها (مانند آموزش و پرورش)
    - گواهی اشتغال به تحصیل از حوزه علمیه مربوطه با درج شماره معافیت تحصیلی و موافقت با تحصیل فرد در دانشگاه برای طلاب
    - کارت شناسایی برای اتباع خارجه
7
( در این قسمت اولین مرحله از ثبت نام شما به اتمام می رسد و باید منتظر اعلام نتیجه آن از طریق دریافت پیام کوتاه از طریق شماره 3000489296باشید. در صورتیکه اطلاعات و مدارک ارسالی قابل قبول باشند وارد مرحله بعدی که دریافت نام کاربری و رمز عبور  همراه با پرداخت شهریه می باشد خواهید شد و در غیر اینصورت پس از دریافت پیام کوتاه باید به همین سایت مراجعه و اشکالات مطرح شده را برطرف کنید و مجددا منتظر تایید اطلاعات و مدارک ارسالی بمانید.
8 ( پرداخت شهریه علی الحساب : در این مرحله باید شهریه علی الحساب اعلام شده را به صورت الکترونیکی از طریق ورود به پورتال دانشجوییhttp://217.218.251.131/loginb.aspx با نام کاربری(کد دانشجویی) و رمزعبور (شماره شناسنامه ).

9(  چاپ فرم‌های ثبت نام : در این مرحله فرم‌های ثبت نام خود که از بخش دستورالعمل ثبت نام دوره دکتری دانلود نموده اید (دریافت فایل)را چاپ کرده و پس از تکمیل فرم های مذکور همراه سایر مدارک مورد نیاز  در زمانی که از پورتال دانشجویی و سایت اطلاع رسانی دانشگاه و از طریق پیامک اعلام خواهد شد به واحد دانشگاهی تحویل نمایید.

10 ) چاپ نتیجه انتخاب واحد : پس ازمراجعه حضوری به دانشگاه و تحویل مدارک  ، می توانید با مراجعه به قسمت مشاهده نتیجه انتخاب واحد ، برنامه درسی ترم اول خود را مشاهده و چاپ بگیرید.

 

شروع ثبت نام

------------------------------------------------------------------------------

قابل توجه کلیه دانشجویان شاهد وایثارگر

مدارک لازم جهت ثبت نام:

1-یکبرگ اصل وتصویرپشت رو کارت شا هد وایثارگری یا نامه مدیریت بنیاد شهید وامور ایثارگران شهرستان خمین

2- تکمیل فرم نمونه مشخصات ( در وب سایت دانشگاه قابل دانلود است)

3-یک قطعه عکس 4*3 پشت نویسی شده از دانشجو

4-تصویر آخرین مدرک تحصیلی

                               نکته مهم:

اطلاعات تکمیلی در خصوص دانشجویان تحت پوشش بنیاد شهید وامور ایثارگران در وب سایت دانشگاه

 ( www.iaukhomein.ac.ir) قرار داده شده است.حتماً مطالعه شود

ضمناً شهریه دانشجویان ذیل فقط توسط بنیاد شهید وامور ایثارگران پرداخت میگردد.

                                  1-جانبازان گرانقدر 25 درصد به بالا (همسر و فرزندان محترم آنها)

                                  2- همسر شهیدان بزرگوار و فرزندان محترم  آنها

                                  3-آزادگان سرافراز (همسر وفرزندان محترم آنها)

جهت انجام مراحل فوق به ساختمان اداری یک طبقه دوم مراجعه بفرمائید.

میزان سنواتی که دانشجویان می توانند از پرداخت شهریه معاف باشند :
در مقطع کارشناسی پیوسته 8 ترم (کارشناسی پیوسته فنی مهندسی 9 ترم)، کاردانی و کارشناسی ناپیوسته 4 ترم و کارشناسی ارشد 4 ترم و دکتری تخصصی 8 ترم می باشد.

یادآوری اول

  از ابتدای سال 95 دوره تابستان جزء سنوات محسوب نمی شود  و شهریه آن را بنیاد شهید پرداخت می کند به شرطی که در سنوات مجاز قرار گرفته باشد.
- پرداخت هزینه خدمات آموزشی(کل تحصیل و هر مقطع یکبار)، معادلسازی واحدها ، انصراف از تحصیل و هزینه ترمهایی که مورد استفاده تحصیلی واقع نشده باشد مثل مرخصی و ... برعهده خود فرد است.
-
درصورتیکه دانشجو مشروط شود پرداخت  100 درصد شهریه ترم بعد با خودش می باشد.
-
دانشجویان صرفا یکبار در هرمقطع تحصیلی از پرداخت شهریه معاف می شوند.

یادآوری دوم

در ابتدای شروع ثبت نام هر ترم فایل مالی کلیه دانشجویان شاهد جهت ثبت نام دسترسی داده می شود لذا با توجه به اینکه نمرات بطور کامل اعلام نشده امکان بررسی وضعیت تحصیلی و مشخص نمودن مشروطی نمی باشد.بعد از اعلام کامل نمرات وضعیت دانشجویان شاهد بررسی می شود و دانشجویانی که سنوات آنها به پایان رسیده باشد و یا مشروط باشند ،پرداخت شهریه به عهده خود آنها خواهد بود.

یادآوری سوم

دانشجویان گرامی سعی نمایند در زمانهای تعیین  شده توسط حوزه معاونت آموزشی نسبت به ثبت نام و انتخاب واحد اقدام نمائید،در غیر اینصورت دانشگاه در خصوص ارسال اسامی آنها به بنیاد شهید جهت پرداخت شهریه در سنوات مجاز مسئولیتی نخواهد داشت.

                                                                                             یادآوری چهارم

دانشجویان مقطع کاردانی و کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته )که در بعضی دروس خود نیاز به برگزاری کلاس تقویتی دارند به دفتر ستاد شاهد مراجعه نمایند.

یادآوری پنجم

دانشجویانی که در دوره تابستان در امتحان هیچ یک از دروس انتخابی شرکت نکنند پرداخت شهریه آن دوره به عهده خود دانشجو خواهد بود.هم چنین اگر در دوره تابستان معدل آنها به سقف مجاز نرسد(کاردانی و کارشناسی 12 ،ارشد 14) شهریه آن به عهده خود دانشجو خواهد بود.

 

درصورت هرگونه سئوال در خصوص وضعیت آموزشی دانشجویان شاهد با داخلی 1006 و شهریه با داخلی 1089 و 1081 تماس حاصل نمائید.
 

 

ستاد شاهد دانشگاه آزاد اسلامی خمین